Angående "bomben"

Då var det dags igen, den olidliga väntan som uppstår när någon på internet skrivit att en transferbomb snart kommer brisera.
Ryktet startade som jag nämnde igår på Flashback.
Skribenten a.e.g som tidigare avslöjade att Borges skulle bli klar i dagarna skrev följande "... Om allt går i lås så kommer en bomb brisera inom de kommande dagarna ..."
En annan skribent som jag aldrig sett tidigare skrev då "Det är INTE Goitom som är på väg!
jag kan säga att det är en spelare på en mer defensiv position."
Tidigare nämnda a.e.g svarade då "Då sitter du på helt annan info än mig. Inte nödvändigtvis angående spelaren utan om positionen."

Efter det kom också en för mig okänd skribent in och skrev "AIK kommer presentera två nya spelare innan helgen. Kan avslöja att ingen av dem är en anfallare. En av dem har tidigare AIK-koppling. Värvningen av den andra spelaren gör att en befintlig spelare lånas ut."

Det här satte givetvis igång en stor karusell på GF och nu tror de flesta att Markus Jonsson och Farnerud är på väg till AIK.

Jag beslutade att kolla lite närmare på saken och kan konstatera att mina källor hävdar att det först och främst faktiskt existerar en så kallad bomb.
Bomben ska enligt vad jag hört vara något av en klassvärvning med Allsvenska mått mätt, och han är anfallare.
Mer än så avslöjar jag inte ifall inget inträffar, det ska tydligen ha varit 99% klart men sedan har spelarens klubb backat lite. Men om saker går som AIK vill bör han vara klar inom några dagar.

This is the fucking Silly Season!

Kommentarer
Postat av: John

Vad hindrar dig från att avsløja vem det handlar om? Ledtråd? Har han kopplats med AIK førut, spelar han i Sverige, Skandinavien?

2012-01-04 @ 20:06:39
Postat av: Viktor

Hur säkra källor har du på en skala 1-10?

2012-01-05 @ 00:45:23
Postat av: TankaromAIK

John

Aldrig bra om sånt kommer ut innan p.g.a andra klubbar o.s.v.

Han spelar inte i Sverige.



Viktor

Källorna är säkra, 8 skulle jag vilja säga.

Grejen är dock att affären var 99% klar men sedan backade klubben som skulle sälja lite så det är ovisst hur det slutar.

2012-01-05 @ 02:15:25
URL: http://tankaromaik.blogg.se/
Postat av: m

I vilken liga spelar bomben?

2012-01-06 @ 12:55:12
Postat av: Trycker ivrigt på F5 för besked hela helgen nu.

Av ovanstående bloggskribent att döma så ska/ bör denna övergång alltså antingen bekräftas och tillkännages senare under denna kväll/ natt ( den 6/ 1 ) alterntivt typ i morgon ( 7/ 1 ) eller liknande - då han påstår att det ska vara klart före/ under denna helg som sagt.



LÄR BLI F5 KNAPPEN PÅ MIN DATOR STÖRRE DELEN AV HELGEN NU I ALLA FALL.

2012-01-06 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0