Nordin Gerzic: Jag har alltid varit ett fan av AIK.

Hej. Detta blir ett väldigt kort, men förhoppningsvis intressant inlägg.
Efter mitt inlägg om Saleh kommenterade en kille bland annat att han tyckte att Örebros Nordin Gerzic vore ett intressant namn för AIK.
Personligen tycker jag att Nordin är en riktig klasspelare och skulle hemskt gärna vilja ha honom till AIK. Men samtidigt känns han väldigt orimlig, då han börjar bli till åren och säkerligen vill ut i Europa för att tjäna en hacka som han kan leva på ett tag framöver.
Nordin sitter på utgående kontrakt och har en succésäsong bakom sig, Örebro ligger trea i Allsvenskan och han har varit lagets kanske bästa spelare så intresse i Europa finns absolut.
Jag beslutade mig för att kontakta Nordin via facebook och höra vad han tyckte om AIK och om det var något han skulle kunna tänka sig.
Nordin svarade: Tja! Jag har alltid varit ett fan av AIK;) men just nu vill jag utomlands men man ska aldrig säga aldrig;)

Ett väldigt positivt svar, mycket bättre än vad jag förväntade mig.
Han kommer nog garanterat inte nästa säsong, AIK kan inte matcha de lönekraven han har just nu men kanske, kanske om ett par år...

Det var allt jag hade att säga för stunden. Som tidigare nämnt kommer införrapport till AIK-Elfsborg imorgon.
http://www.dn.se/polopoly_fs/1.1158379.1282592270!images/2356950617.jpg
Nordin Gerzic, en klasspelare som skulle förstärka AIK markant.

Kommentarer
Postat av: johan stenmark

:-) bra jobbat.. har du några känningar i AIK också.. så hör av dig till dessa.. kanske kan bli något..

2010-10-31 @ 06:34:44
Postat av: TankaromAIK

Nja, vet inte om det skulle hända för mycket. Skulle nog bara få tråkiga och intetsägande svar om jag frågar sportchef/ledningen.

Men visst kan jag försöka, det är alltid värt ett försök...

2010-10-31 @ 10:51:32
URL: http://tankaromaik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0