Grattis Bång!

Inte alls mycket att skriva om idag igen, största nyheten är att Daniel Bång är uttagen till Svenska landslaget i dagens match mot Finland i Karjala cup.
Ett stort grattis till Daniel Bång, det förtjänar han verkligen! Och detta är ett bevis på att AIK verkligen förtjänar spel i elitserien. Fem raka vinster vilket gör AIK till elitseriens formstarkaste lag. På tisdag väntar Södertälje hemma, och se för fan till att komma till Hovet och stötta krigarna nu! De förtjänar dem verkligen.
Sverige-Finland kan ses på ettan klockan 16.30. Jag hade verkligen inte tänkt se matchen, men nu ska jag förmodligen beskåda den men framförallt Daniel Bång!
Nu när jag ändå är inne på hockeyn skickar jag ännu en krya på dig-hälsning till Josh MacNevin, jävligt trist det som hände, hoppas att han hinner tillbaka till slutspelet.

***

Jag undrar verkligen när AIKs nya tränare presenteras, spelarna har visserligen uppehåll nu, men skulle kännas betydligt tryggare med ny tränare redan nu istället för precis när spelarna kommer tillbaka.
Stuart Baxter känns svalare efter det här uttalandet.

***

Bajens tifo och bränningar igår var feta, det måste man ge dem. Men faktum kvarstår; Hammarby kan inte vinna!

***

AIK fotboll och dess spelare hade någon sorts avslutningsfest igår. Vad fan man firade hade jag ingen aning om, men Bangura fick i alla fall pris som årets AIKare.
Den gamle AIKaren Mattias Moström var på plats, och vips startades ryktet om att han var på väg hem.

***

AIK shop har tagit fram stickers eller klibbor vad man nu vill kalla dem. Riktigt snygga tycker jag, bilder längre ned i inlägget.

***

Glöm inte mötet imorgon! Från Sol Invictus hemsida:
" Informationsmöte för AIK-medlemmar på måndag med anledning av (den genomusla) AB-styrelsens kommande bolagsstämma. Kom på mötet och visa att du tycker att AIK ska vara medlemmarnas klubb och att hänsyn ska tas till medlemmarnas vilja före några affärsmäns.

Alla uppmanas även att bära någon AIK-souvenir på mötet. En t-shirt, en halsduk, en mössa, vad som helst; visa dina färger och ta ställning för klubben!

Tid: Måndag 15 november, kl 19:00
Plats: Restaurang Råsunda

Är du inte medlem än kan du bli det på AIKs hemsida eller i AIK-shopen, som har öppet till 18:00 på måndag.

Det räcker nu!"

***

Dif jagar Boltons Johan Elmander. Hahahaha...

***

Avrundar detta pissdåliga inlägg här. Fanns inte så mycket att skriva om ganska imponerande att jag trots det lyckades få ihop rätt mycket text ändå. Trots att 80% är ren dynga haha.

***

http://images.msn.sportsverige.com/?2879225_500x369_0,0_466x344.jpg
Daniel Bång.


Bangura tar emot pris     Banguras sticker.                 Tjernas sticker.
som årets AIKare.

(Klicka för större bilder) Samtiliga bilder utom den på Bång är från Jojjesplejs.com

 


Kommentarer
Postat av: STerrorSolna

Det känns som att du kopierat Joakim Halls koncept rakt av



avd. jag är överallt, som gnaget

2010-11-14 @ 16:10:25
Postat av: TankaromAIK

Ja, jag kan hålla med om att detta inlägg blev lite liknande, men läser du övriga inlägg är det knappast likt.

Hall är mycket mer personlig, vilket jag lämnar utanför och jag analyserar saker lite djupare, har du någonsin sett Hall göra inlägg om specifika personer, mer än korta kommentarer?

Jag läser Halls blogg dagligen, men din kritik känns orättvis och obefogad faktiskt.

Ända likheten är detta inlägg och ett tidigare jag skrivit och likheten är att jag radade upp nyheter efter varandra och skrev dem mer i punktform. Men som sagt, se tidigare inlägg och jämför med Jocke Halls.

2010-11-14 @ 16:39:42
URL: http://tankaromaik.blogg.se/
Postat av: STerrorSolna

Det skulle vara fel av mig att ändra min uppfattning efter att ha läst det du skrivit. Delar av innehållet skiljer andra inte, texten likaså ni är ju trots allt 2 olika författare som skriver på varsitt sätt. Däremot känns konceptet likadant, Hall har inte ensamrätt på att visa bilder och skriva om tankar och händelser i Aik. Men har man följt hans blogg en längre tid som jag själv känns detta som jag beskrivit tidigare. Däremot är denna sida renare och inte lika webbläsar tung som Hall bloggen. Men vilken som är bäst och sämst får andra avgöra. Jag själv läser det jag finner intressant hos er båda.



Väl mött...



avd AIK bloggare

2010-11-14 @ 17:47:54
Postat av: TankaromAIK

Grejen är den att bloggar man om AIK, vilket ganska många gör är väl i stort sett det ända man kan göra att skriva ned sina tankar/åsikter om AIK och visa bilder.

Jocke gör bloggen betydligt mer personlig än vad jag gör, och jag säger inte att det ena är bättre än det andra.

Men om du ser till typ http://detvarjuoffside.wordpress.com så är hans stil i skrivandet mycket mer likt Halls än mitt.

Kul att du finner bådas intressant i alla fall!

MVH

2010-11-14 @ 17:57:56
URL: http://tankaromaik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0