Inför Åtvidaberg-AIK och lite annat.

Hej, ni ser i rubriken vad detta inlägg kommer handla om och jag börjar med de "lite annat".
Först och främst vill jag återigen gratulera hockeykrigarna som är sjukt härliga. Man slog, trots dåligt spel Timrå igår med 1-4 på bortaplan. De förtjänar verkligen sitt stöd nästa måndag. (Inte den imorgon).
Det negativa är dock att suveräna Josh McNevin utgick skadat efter en galet ful ryggtackling. Han kastades in i sargen och resultatet blev två brutna ben i foten. Förjävligt alltså, en av våra bästa spelare.
Och finnen i Timrå som gjorde det ska få uppleva ordentligt hat på Hovet.

***

Minns ni serben Nenad Marinkovic som var på provspel i somras? Det gör i alla fall jag, och AIK valde en viss Goran Ljubojevic före honom. Resultatet? Nenad gör succé i serbiska ligan och jagas nu av flertalet klubbar och värderas till tio miljoner. Nu skriver expressen att AIK jagar honom igen. Och om AIK lyckas värva honom för tio miljoner är det dels mycket mycket konstigt och dels idiotiskt med ekonomin vi har.
Jag tycker att detta får ses som ännu ett snedsteg av ledning/styrelse. Visst man kan inte veta allt, men ser man till vad Goran presterat som till och med var med på ett träningsläger och spelade två träningsmatcher så borde man ha lite bättre koll.
Folk som har betalt och jobbar heltid med att hitta nya spelare borde sett potentialen i Nenad, och sett Gorans brister. Så jag ser det definitivt som ännu ett snedsteg.

***

Lite sent kanske, men hoppas att alla gör som det står här:
Uppmaning Hjälp till att kalla ett extra årsmöte i AIK FF
Hjärtat, själen och kraften i klubben behövs för att rädda föreningen.

Uppmaning: Hjälp till att kalla ett extra årsmöte i AIK FF

Nu har ni som är medlemmar i AIK en möjlighet att hjälpa föreningen i era hjärtan genom att göra er röst hörd, genom att re-vitalisera den demokratiska processen i föreningen. Klubben verkar röra sig i en allt mer accelererande hastighet mot en avgrundsdjup kris, men genom att samarbeta kan vi medlemmar vända på skutan.

Imorgon (7/11) kommer det finnas listor att skriva under för dig som är medlem i AIK FF och som omgående vill kalla till ett extra årsmöte. Årsmötet ska ge styrelsen i FF i uppdrag att ta sitt ägaransvar i bolaget och tillsammans med nomineringskomittén tillsätta en ny styrelse för AIK Fotboll AB.

Representanter för detta budskap kommer att resa till Åtvidaberg och verka på läktare och runt arena samt finnas på Dick Turpin från och med klockan 15.30!

Är du medlem och bor på landsort så uppmanar vi dig att fortsätta skicka uppmaningar till AIK FF:s ordförande Göran Lööv på [email protected] att ta sitt ansvar!

Det räcker nu!

***

Och jag kan inte annat än att hålla med, de korrumperade svinen ska bort. Så enkelt är det.
Kettil som brukar skriva artiklar på GF (inte forumet alltså) hävdade igår sent på GF (Forumet den här gången) att vi borde avsätta med respekt och hederligt. Men helt ärligt skiter jag i det. De ska bort, jag skiter i hur men bort ska dem.

***

För övrigt tycker jag att guldstriden känns rätt ointressant, den mellan Malmö och Helsingborg alltså. Media verkar mycket mer avslagna om man jämför med förra årets guldstrid. Men det förstås, då möttes Sveriges två största lag i en helt avgörande match.

***

Och så kommer inför-rapporten till Åtvid. Senaste inför-rapporten (Elfsborg hemma) prickade jag ju rätt i mitt tips, 2-0 till AIK trodde jag med Bangura och Kenny som målskyttar. Jag fick i alla fall rätt på en av målskyttarna.
Dagens match kommer kännas sjukt konstig, det är första matchen på riktigt länge som AIK kan spela utan någon som helst press. Riktigt skönt, och jag måste erkänna att efter de säkrade kontraktet är det som att en 80 kilos ryggsäck man burit på dygnet runt i ett gäng månader äntligen är borta.
Om dagens match tror jag faktiskt att AIK vinner. Visst, Åtvid har något att spela för, att rädda sitt Allsvenska kontrakt. Men ett AIK som sett riktigt bra ut senaste tiden tror jag vinner. 1-2 blir slutresultatet, målskyttar: Bangura (vem annars) x2.

Hinner egentligen inte skriva så mycket, men drar den troliga startelvan och kortare kommentarer än senast.

Ivan Turina

Niklas Backman     N-E Johansson    RÅP     Christoffer Eriksson.

Viktor Lundberg     Tjerna     Helgí     Flávio

Bangura     Goran


Kommentar: Startelvan är alltså från höger och jag tror och hoppas på denna startelva. Trots att Walid Atta är uttagen till truppen spelar han troligtvis inte på grund av knäskadan han ådrog sig. Nisse flyttar då in i mitten, Eriksson tar hans position och Backman flyttar ut till högerbacken samtidigt som RÅP kliver ner som mittback, en position han spelat på tidigare i år och gjort det bra.
Lundberg får fortsatt förtroende på kanten, Tjerna ersätter RÅP i vad som antagligen blir hans sista match och Helgí kvar sen tidigare, samma med Flávio. Hade dock hellre sett Admir Catovic där.
Bangura kommentar överflödig.
Goran, får fortsatt förtroende.


Gör Bangura två idag?
Foto: Jesper Zerman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0