Silly Season het just nu.

Hej, blir ett kort inlägg med lite om dagens turer i Silly Season.
Det har varit en hel del fram och tillbaka angående Alexander Milosevics vara eller icke vara i AIK. AIK gick ut med att de lagt ett mycket bra bud, men att Vasalund nekade och AIK tröttnade därmed på förhandlingarna och tänkte inte komma med ett nytt bud.
Vasalund gick sedan ut med att AIK lagt ett skambud.
Efter det var det huvudpersonen själv, Alexander Milosevic tur att uttala sig. Han sa till Sportbladet att AIK var den enda klubb han skulle kunna tänka sig att spela i.

En redig mediasoppa har alltså ägt rum idag, och jag kan bara konstatera att det är riktigt, riktigt roligt att Milosevic verkar ha hjärtat på rätt plats och enbart kan tänka sig AIK. Att han från första början tackade nej till Dif gav positiva vibbar, och det här uttalandet gav samma utslag hos mig och många andra.
Dessvärre verkar Vasalund eller kanske Djurgårn som samarbetar med Vasalund bittra över att förlora honom och vill ha riktigt mycket pengar. Att Alex går ut och flörtar med AIK sätter dock press på Vasa som riskerar en besviken Milosevic om de inte släpper.
Sportchef Jens Andersson säger att budet på Milosevic är det högsta AIK lagt på en spelare på den nivån, och då la man ca en miljon för M.Bangura och vad jag tror runt 500 000- en miljon för Tetteh Bangura, så budet på Milosevic lär knappast vara något skambud.

Ska jag tippa utgången i det här så både tror och hoppas jag innerligt att Vasalund mjuknar lite och släpper Alexander Milosevic nu i vinter.
Men den som lever får se som det heter...
För övrigt tycker jag att sportchef Jens Andersson gjort ett positivt intryck hittills. Jag tvivlade på honom som fan i början om jag ska vara ärlig, visste knappt vem han var men efter att ha läst en del uttalanden så verkar han vara en hård förhandlare och bra medialt.
För tidigt att bedöma hittills, men jag hoppas på det bästa.


Markus Jonsson ser ut att stanna i Grekland. Tränaren verkar satsa på honom och vilja ha kvar honom så något brutet kontrakt och en övergång till AIK lär vi inte få se.
Ganska väntat att han inte gick till AIK tycker jag, även om jag hoppades.


Nog med Silly Season nu.
Imorgon gäller det för hockeykrigarna att krossa Brynäs på bortais.
Inläggsserien "Nästa års AIK" verkade av kommentarerna att döma vara uppskattat vilket är riktigt roligt och jag tackar hjärtligt för berömmet! Fortsätt gärna kommentera, det är roligt att läsa folks invändningar/kritik/beröm etc.
Beställde årskort igår, lite sent jag vet men nu är det gjort. Norra Mellan som vanligt och jag börjar bli ruskigt taggad inför nästa säsong redan.

Det var allt för ikväll...


Milosevic är sugen på AIK.

Kommentarer
Postat av: Dudde

Vi ses på Norra mellan! Keep up the good work!

2011-01-25 @ 06:49:02
Postat av: TankaromAIK

Det gör vi!

2011-01-26 @ 14:10:45
URL: http://tankaromaik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0