Drar igång igen...

Hej. Var ett tag sedan jag både skrev och själv besökte bloggen, anledningen var att jag helt tappade motivation och lust att skriva.
Men nu känner jag hur det kryper i fingrarna igen och känner mig återigen redo för att skriva.
Hade dock tänkt att omstrukturera en del. Först och främst ska jag skriva klart artikelserien (har innermittfältare och anfallare kvar) men sedan hade jag tänkt mig ett lite annat upplägg. Istället för att skriva runt ett inlägg/dag så ska jag bara blogga när det hänt något speciellt. Att blogga efter andra hockeymatcher än derbyn känns sjukt onödigt då mina ishockeykunskaper är katastrofala, men efter varje fotbollsmatch (inklusive försäsongsmatcherna) har jag tänkt att blogga om, men givetvis en hel del annat såsom nya organisationer (tex Svarta Massan), Silly Season-rykten och andra saker som berör och är intressanta att skriva om.
Hoppas ni kan ursäkta mig för att jag avbröt artikelserien så abrupt, men inläggen blir sämre desto mindre lust jag har att skriva.

Nog tjatat, nu kör vi igen!

Kan börja med gårdagens pinsamma derby som jag lyckats förtränga någorlunda bra under dagen. Kunde tyvärr inte vara på plats, och det var kanske bäst så så att jag slapp se skiten.
Det jag vet är att Djurgårn inte gjorde ett enda mål i 5 mot 5 (det efter 40 sekunder var ett självmål) och att domarinsatsen var väldigt svag.
Klart som fan att sådant gör att förlusten svider extra mycket. Men jag är inte mest förbannad på det usla spelet, det som stör mig mest är folk som match efter match ställer sig i klacken och står där knäpptysta.
Folk rycker på axlarna åt att vi blir utsjungda av djurgårdens if, vår egna lillebror! Föreningen som vi krossat i åratal och som alltid kommer vara sämre än oss förnedrar oss nu på läktaren och planen.
Sådant kan vi inte acceptera och jag kräver att alla som ställer sig i klacken den 15 februari (givetvis alla andra matcher också) sjunger så att strupen spricker.
Vi ska visa dem vilka som är storebror och bäst i Sverige.
Vi är AIK.


Nog om hockeyn, orkar inte tänka på det mer.
Idag vid lunchtid äntrade någon AIKforum med nicket "AiksVanner", notera de uteblivna versalerna i AIK. Och startade denna tråd.
Jag är konfunderad och vet inte om det är någon Djurgårdare som försöker skoja till det eller om personen är allvarlig. Jag kan köpa argumentet att gruppen vill få bort läktarvåldet, men i första inlägget skrev han att pyrotekniken också skulle bort (vilket han sedan editerade bort), han jämförde oss sedan med Dif lions och skrev där att det var för mycket hat på läktarna. Sedan skrev han också att Firman inte var AIK-supportrar. Han hade heller inga idéer för hur problemen skulle lösas och var allmänt oprofessionell.
Det ska bli intressant att se vad detta kommer leda till och om de kommer agera på något vis men det låter mest som ett skämt hittills.


Avrundar här och passar på att lägga in denna fantastiska film:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0