Födelsedagen en fantastisk dag bortsett från matchen.

Till att börja med, Grattis AIK 120 år!
Jag väljer att inte skriva mer om det då jag helt ärligt inte vet vad jag ska skriva. Det blir mest larvigt att försöka sätta ord på vad AIK är för mig. Det enda jag kan göra är att tacka Isidor Behrens, tack för allt!

Derby igår ja, och vilken dag det blev! Steg upp halv 7 för att dra och fixa klackbiljett som jag av klantighetsskäl inte fixat i tid. Sedan väntade en seg dag för att sedan bege sig mot Stan för att ladda upp lite.
Hötorget vid 17.30 för samling och gemensam tunnelbanefärd till Skärmarbrink. Samlingen blev riktigt, riktigt lyckad! Det brändes pyro i stora mängder och var väldigt god stämning. Väl på Globen genomfördes de tre fetaste tifona i hockeyhistorien, utan tvekan! Riktigt jävla bra gjort av AIK Tifo, och givetvis bra av alla som donerat pengar så att detta kunde bli verklighet. Tifona gick på ca 55 000 kronor sammanlagt vilket inte är så farligt enligt mig med tanke på vad som presterades.
Vi sjöng ut Djurgårn fullständigt och hade riktigt bra tryck, eloge till sittplats också som höll igång bra.
Matchen var helt okej från AIKs sida, svag inledning men periodvis dominerade vi. Mark Owuya i djurgårdskassen hör och häpna, storspelade faktiskt.
1-0 målet var helt fantastiskt och jag trodde verkligen att AIK skulle lyckas hålla undan, men när man valde att deffa i Powerplay så kändes det lite osäkert.
Förlängningen och straffarna var riktigt nervösa, och otroligt surt att Djurgårn tillslut vann.
Difs seger kunde dock inte förstöra vår födelsedag. AIK är så mycket större än så och jag kommer aldrig kunna beskriva min tacksamhet till Isidor Behrens. Tifot mot Bajen 2009 "Det som får oss att leva, inte bara existera" beskriver verkligen mina känslor.
Återigen, grattis AIK 120 fantastiska år!

***

AIK Fotboll har en provspelare vid namn Sandro José Ferreira da Silva på plats. Han har tidigare tränat ett tag med Väsby men körde i morse med AIK.
Från AIKfotboll.se:
"Vid onsdagens förmiddagsträning ansluter Sandro José Ferreira da Silva, född 1986 i Iaçu, Brasilien.

Sandro är yttermittfältare och spelade senast tävlingsmatcher för österrikiska SK Austria Kärnten där han spelade i två säsonger. På 50 matcher svarade han för åtta mål och 40 målgivande passningar. Han har representerat Brasilien i samtliga pojk- och ungdomslandslag och blivit världsmästare med Brasiliens U20-landslag.

Sandro har under en period varit med i träning hos AIK:s samarbetsklubb FC Väsby United och flyttas nu upp i träning med AIK på obestämd tid."

Hans poängfacit låter väldigt intressant även om österrikiska andraligan är lite sämre än Allsvenskan.

***

Glömt att kommentera AIKs 3-0 seger mot GIF Sundsvall. Spelet var tydligen inte så övertygande, positivt då att målskörden var så stor och roligt att spelare som Admir, Yussuf och Viktor gjorde mål!
Tråkigt dock att den blev flyttad, men nu är två nya tränngsmatcher inbokade för AIK.

***

Lite bilder från gårdagen:



Första tifot.






Andra tifot.



Kommentarer
Postat av: Dudde

DAGS FÖR NYTT INLÄGG SNART KANSKE?!! ^^ :)

2011-03-08 @ 15:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0