Kort inlägg...

Hej, har inte särskilt mycket tid just nu så detta får bli ett kort inlägg, mest för att uppdatera...
Känns som att jag missar rätt mycket AIK-evenemang just nu, har visserligen varit på de senaste hemmamatcherna i både fotboll och hockey men jag missade supportermötet igår, på grund av tidsbrist, eventuellt derbyt mot isapa på torsdag då biljetterna tycks vara slut, och samma gäller med Åtvid borta. Fan också...
Jag var dock på förra supportermötet vilket var mycket bra och givande, därifrån kom det en rapport på SI's hemsida och vi som inte var där får hoppas på att det kommer en efter dagens möte också.
Derbyt mot dif på torsdag är dock ingen jättepanik, i värsta fall får jag som sist blåsa en biljetthaj...
Åtvid borta däremot ser det ut att vara riktigt knapert med biljetter, kanske bäst så då jag har en jävla massa att fixa de kommande dagarna... Aja, matchen kommer i alla fall följas på oleary's i gamla stan eller sumpan.
***
DN's krönikör Johan Esk får till det i senaste(?) krönikan. Syftar främst på de två sista raderna; AIK är en punkig klubb, en het och vild och känsloladdad klubb. AIK kan vara en mjuk gnagisklubb också. Men aldrig bara det. Tro aldrig det.
***
Mer DN och Johan Esk. Denna artikel är jävligt skrämmande...
***
Klassiska Gnagarforum är uppe igen efter ett osedvanligt långt uppehåll. Nog för att de brukar ligga nere titt som tätt, men den hår gängen har det rört sig om fyra-fem dagar. Lite trist har det varit, även om jag främst hänger på AIKforum.
***
Om AIK väljer att "stycka Bangura" så kan vi lika gärna stänga ner verksamheten. Behåller vi Bangura en eller en halv säsong till och han fortsätter som i år kan han säljas för 50 miljoner + med rätt förhandlare. Men AIK har varken rätt förhandlare eller tålamod vilket jag tror leder till att han säljs i andelar till finansiärer.
***
AIK handlar på förstaplats på Sportbladets flopplista. Nog för att jag kan köpa förstaplatsen, men att Göteborg hamnar på fjärdeplats som i stort sett hade kvar hela fjolårstruppen medan AIK sålde majoriteten av sin är ganska konstigt.
Och visst fan håller jag med om att Eguren floppade, men han förtjänar ingen tredjeplats då han spelade på fel position hela tiden. Göteborgs Pär Ericsson kom "bara" 9a som var betydligt dyrare än Eguren.
Ändå, vem bryr sig? Alla hatar oss vad fan gör det!? Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. AIK berör, så enkelt är det.
***
För övrigt länkades detta pdf-dokument i denna tråd. Jävligt sköna citat utlovas...
***
Mer från AIKforum, för den som är intresserad av lite AIK historia kan jag varmt rekommendera denna tråd. Väldigt intressant historia med fina och (vissa av dem) relativt okända bilder.
***
Inte så mycket mer att skriva om stunden, blev en sammanfattning av det mesta kändes det som och inlägget blev inte så kort som jag trodde på förhand.
***
Mohamed Bangura kan vara den bästa jag sett i AIKs tröja och det vore idioti att redan rea ut honom. Bild: Jesper Zerman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0